jueves, 15 de octubre de 2009

Debat

Hola,

Ha estat un debat molt interessant i emocionant que ha provocat que passés temps donant voltes al joc, a l'actitud i actuació del Joel i la Berta, etc... també ha provocat que el comenti amb amics i familiars demanant la seva visió i opinió per poder aclarir la meva. Això ha generat debats paral·lels que també m'han aportat molt.

El cas plantejat tenia un gran valor per l'aprenentatge: al ser un cas totalment verosímil permetía generar empatia, entendre que ens podem trobar en una situació similar, què implica decidir una cosa o un altra, etc...
M'ha aportat educació crítica, informació relativa al concepte de cultura, interculturalitat i etnocentrisme, un dilema moral i conclusions.

La conclusió és que és molt difícil passar per un filtre objectiu allò que té múltiples interpretacions. De sobte, m'envaia un relativisme radical com més aportacions llegia. Les aportacions dels companys han enriquit l'aprenentatge, les meves opinions i, sobretot, eren motivadores 100%. En especial aquelles que diferien més del meu punt de vista. Era molt curiòs observar com la mateixa realitat podia ser narrada de dues o tres maneres tan diferents i cadascuna tan ben justificada i convincent.

La dificultat més gran ha estat fer entendre la meva posició allunyant-me del conservadorisme. També m'he adonat que com més busco sobre el concepte i els conceptes que envolten a CULTURA més preguntes se m'obren, més dubtes i qüestions. És un concepte tractat molt arbitràriament i cal anar molt en compte perquè també m'he adonat que maneres que creia que fomentaven la interculturalitat en realitat no ho feien. És com si hagués obert el paisatge de visió i de fets a tenir en compte alhora d'analitzar una situació.

Crec que encara ens falta aprofundir sobre: Què significa educar en la interculturalitat de manera PRÀCTICA?

Un petó
L.

No hay comentarios:

Publicar un comentario